Op welke manier ontsluit je kennis op je website, app of community? En hoe zorg je er voor dat bezoekers precies datgene vinden dat ze zoeken? Tijdens deze kennissessie staat de casus Allesoversport.nl centraal. We laten zien hoe Kenniscentrum Sport met dit kennisportaal de rol van kennismakelaar vervult. Hoe zij inzichten uit statistieken gebruikt voor kennis- en productontwikkeling en door middel van persoonlijke communicatie de relevantie voor de doelgroepen vergroot en de informatie-overload daarmee beperkt.

Inzicht dankzij data

Yard Internet ontwikkelde voor Kenniscentrum Sport het kennisportaal allesoversport.nl. Binnen dit project is een belangrijke rol weggelegd voor de content repository. Dit is een centrale database waarin informatie wordt opgeslagen, verrijkt en weer beschikbaar wordt gesteld aan websites, communities, nieuwsbrieven, etc. Karin Vrielink, betrokken bij het ontstaan van Allesoversport.nl vertelt over dit project en de uitdagingen om informatie uit diverse bronnen op een goede manier te ontsluiten.

Aan het kennisportaal en de andere online kanalen, is een customer data platform gekoppeld. Interessant, want met dit platform vang je data over je bezoekers. En dit is goud waard. Maar hoe verzamel, analyseer en gebruik je al deze data? Henk Vlastra, GX Software, deelt kennis en voorbeelden over dit onderwerp.

Vervolgens sluit Annemiek van den Heuvel, de sessie af met een inspirerend verhaal over de datastrategie van Kenniscentrum Sport. Ook laat Annemiek zien hoe zij klantprofielen opbouwen en de inzichten gebruiken voor persoonlijke communicatie en voor kennis- en productontwikkeling.

Programma

13.30 uur – 14.00 uur:            Inloop
14.00 uur – 14.15 uur:            Welkom
14.15 uur – 14.45 uur:            Allesoversport en de content repository: door Karin Vrielink van Yard Internet
14.45 uur – 15.15 uur:            Theorie: Big data, datacapturing en omni channel strategie: door Henk Vlastra van GX software
15.15 uur – 15.30 uur:            Pauze
15.30 uur – 16.15 uur:            Praktijkcasus Allesoversport.nl: door Annemiek van den Heuvel.
16. 15 uur – 17.00 uur:           Netwerkborrel

Doelgroep

Deze sessie is geschikt voor communicatie- en marketingmanagers bij middelgrote organisaties, online adviseurs, marketeers en communicatiespecialisten bij verenigingen, instituten, kennisintensieve organisaties en instellingen binnen zorg, welzijn en overheid.

Resultaat

Na afloop van deze sessie:

  • Weet u hoe u big data om kunt zetten in bedrijfswaarde
  • Weet u hoe u klantprofielen kunt opbouwen en deze kunt inzetten om nieuwe kennis en producten te ontwikkelen
  • Kunt u een datastrategie opstellen
  • Beschikt u over tips en tricks om op persoonlijk niveau te communiceren met uw klant en doelgroepen
  • Bent u bekend met de nieuwste marketingtools en instrumenten
  • Kent u de voordelen van centrale data opslag

Sprekers:

Annemiek van den Heuvel; Annemiek is werkzaam bij Kenniscentrum Sport en is betrokken bij het kennisportaal Allesoversport.nl. Als online marketeer werkt ze o.a. aan het opbouwen van klantprofielen om op basis daarvan gerichte marketingacties te kunnen uitvoeren. Tijdens deze kennissessie vertelt ze over de datastrategie van Kenniscentrum Sport en laat ze zien op welke wijze ze segmenten opbouwen en op N=1 niveau communiceert.

Henk Vlastra; Henk is werkzaam bij GX Software, de leverancier van o.a. het Customer Data Platform BlueConic. Dit dataplatform bouwt klantprofielen op, op basis van data die klanten real-time prijsgeven op al je kanalen en gebruikt daarvoor ook data uit je eigen bedrijfsapplicaties. Henk neemt je mee in de theoretische aspect van data en datamodellen.

Karin Vrielink; Karin heeft 10 jaar gewerkt bij Kenniscentrum Sport en is betrokken geweest bij het ontstaan van Allesoversport. In 2016 is ze bij Yard Internet gaan werken als online communicatie- en marketingadviseur.

Locatie

Yard Internet

Vossegatselaan 32
3583 RT Utrecht
Nederland
302341020

Contactpersoon

Yard Internet Utrecht

Tarieven

  • Gratis event: € 0