Traditionele relaties en verhoudingen staan onder druk, de samenleving kantelt. We leven in een netwerksamenleving waarin het strikte onderscheid tussen instituties en burgers verdwijnt. Digitalisering en de netwerksamenleving zijn daarbij dé ontwikkelingen die om aandacht schreeuwen. Hoe ga je daar als organisatie mee om? Wat vraagt dit van de positionering en manier van communiceren? Hoe blijf je als organisatie relevant en van meerwaarde? Een online community biedt uitkomst.

De waarde van een online community

Professionals en consumenten hebben steeds meer behoefte aan relevante & betrouwbare kennis, waarderen elkaars kennis en zijn altijd online. Organisaties zetten steeds vaker online oplossingen in om samenwerken en kennisdelen te stimuleren. Met een online community kun je als brancheorganisatie, kennisinstituut, fonds of beroepsvereniging je waarde vergroten.

Met een online community:

  • Verbind je je doelgroep onderling.
  • Stimuleer je kennisuitwisseling. Dit maakt dat het wiel niet keer op keer opnieuw wordt uitgevonden.
  • Heb je de mogelijkheid om tussen je doelgroep te staan.
  • Kun je zowel praktijkervaringen als gevalideerde informatie delen.
  • Krijg je inzicht in wat er leeft en speelt bij je doelgroep of achterban.
  • Vergroot je het bereik en het maakt je relevanter.
  • Genereer je interessante data voor product en dienstenontwikkeling.

Tijdens deze kennissessie ontdek je op welke manier een online community de missie en doelstellingen helpt realiseren. Ook behandelen we de praktijkcasus Deelmee. Deelmee is dé online Kenniscommunity waar alle professionals binnen het sociale domein organisatie-overschrijdend kennis en expertise met elkaar delen om zo de (kwetsbare) burger beter en sneller te kunnen ondersteunen. Jaya Boland, projectleider Deelmee deelt haar tips en tops en vertelt over de rol van de kennismakelaars op de community. 

Doelgroep

Deze sessie is geschikt voor professionals die zich bezighouden met de volgende vragen:

  • Welke waarde kan een online platform toevoegen aan mijn organisatie?
  • Hoe zorg ik voor online kennisdeling tussen professionals?
  • Welke voorbeelden zijn er op het gebied van online kennisdeling tussen professionals?

Resultaat

  • Na afloop van deze sessie: Weet je meer over de trends en ontwikkelingen rondom online kennisdelen
  • Heb je een goed beeld van de mogelijkheden van communities en hoe deze kunnen bijdragen aan de organisatiedoelen
  • Weet je meer over online kennisdeling binnen bestaande kennisplatforms
  • Heb je zicht op de mogelijke toegevoegde waarde van een community voor zowel organisaties als professionals

Sprekers:

Karin Vrielink – Karin werkt sinds september 2016 bij Yard Internet als senior communicatieadviseur. Hiervoor heeft zij tien jaar gewerkt als online communicatieadviseur bij Kenniscentrum Sport (voorheen NISB). Binnen het kenniscentrum heeft zij veel ervaring opgedaan met het ontwikkelen van online strategieën, nieuwe verdienmodellen en het opzetten van kennisplatformen. Bij Kenniscentrum Sport was zij verantwoordelijk voor alle online domeinen; allesoversport.nl, kenniscentrumsport.nl, netwerkinbeweging.nl en sportexpert.nl.

Siebe van Schalkwijk – Siebe werkt al meer dan zes jaar bij Yard Internet en heeft zich in die tijd ontwikkeld van senior ontwikkelaar tot technisch consultant/projectleider. Hij is vanaf het begin van de ontwikkeling van de kennisplatforms van Yard betrokken geweest als programmeur. Later heeft hij zich gespecialiseerd in het implementeren van deze kennisplatforms.

Jaya Boland - Jaya is projectleider Deelmee, dé online Kenniscommunity waar alle professionals binnen het sociale domein organisatie-overschrijdend kennis en expertise met elkaar delen om zo de (kwetsbare) burger beter en sneller te kunnen ondersteunen.

Locatie

Yard Internet

Vossegatselaan 32
3583 RT Utrecht
Nederland
030 - 234 10 20

Contactpersoon

Yard Internet Utrecht

Tarieven

  • Gratis: € 0